maandag 22 februari 2010

GEESTEN IN SPIJKERBROEK

Het Engelse blad Psychic News heeft elke week een rubriek 'The Lighter Side' ,waarin grappige kanten van geesten en hun gedoe aan de orde komen. Dit verhaal is van19 september 2009.

Twee vingervlugge geesten in Minnesota hebben een voorkeur voor merk spijkerbroeken.

Betty Ann Morken vertelde een journalist dat twee geesten, John en Sam, spoken in haar 80 jaar oude boerderij, en liefhebbers zijn van de Levi 501 jeans van haar echtgenoot.
"We zijn al drie paar kwijtgeraakt", zegt Betty Ann, "en ik ben er zeker van dat ze door de geesten weggenomen zijn. Er is geen andere verklaring."
De familie betrok de boerderij in 1987, een huis dat al drie generaties in de familie is. Betty's echtgenoot Doug is het nu compleet aan het renoveren. Terwijl hij aan het werk is, is er geen geesten activiteit. Blijkbaar hebben de geesten geen bezwaar tegen de modernisering. Maar zodra Doug stopt begint het: gereedschap en andere kleine dingen verdwijnen opeens.
Toen kwam de verdwijning van de eerste spijkerbroek. Betty Ann kocht een nieuwe, die eveneens de benen nam.
Het huis werd doorzocht, maar dat leverde niets op. Dus kwam er een derde broek.
"Die heb ik echt heel goed in het oog gehouden", zegt Betty Ann. "Ik had hem gewassen en ik bracht hem naar boven naar de droger, samen met andere kleren, maar toen ik boven kwam was de spijkerbroek weg. Ik kon het niet geloven."
Die nacht had Betty Ann een droom waarin ze om de spijkerbroeken vocht met iemand aan de andere kant van een muur. Ze noemde de man John. Er was nog een ander bij die Betty 'Sam" noemde.
Die avond kwam Doug met de drie spijkerbroeken aanzetten.
"Waar heb je ze gevonden?"vroeg Betty, "ik heb het huis binnenstebuiten gekeerd."
Doug had ze bij hun bed gevonden, waar Betty Ann die nacht haar droom had gehad.
"Ik ben niet echt bang," zei ze, "maar ik wou dat ze hun handen thuishielden."
Ze denkt er nu over om een séance te organiseren en een medium in te huren om met de geesten te communiceren en te vragen of ze willen stoppen met hun kattekwaad.
Laten we hopen dat de deelnemers niet in Levi 501 jeans komen opdagen. Stel je voor dat de geesten hen zonder broek naar huis zouden sturen.

Geen opmerkingen: