maandag 22 februari 2010

DIGITALE ENGELEN

Bent u er ook wel eens door getroffen? U kijkt 's nachts of overdag op uw digitale klok precies op het moment dat hij op 11:11 staat? Of 22.22? Of op 5:55 ? En u denkt hé, da's ook toevallig dat ik net op dit moment kijk?

U bent de enige niet.
De eerste keer dat ik er tegenaan liep was op de site van Uri Geller, wiens huis, of liever paleis in de omgeving van London 4 pilaren bij de ingang heeft.
Uri hecht veel betekenis aan die dingen, en hij doet dan ook uit de doeken dat hij gelooft dat het verschijnen van dit nummer in zoveel gevallen in de hele wereld een positief teken is.
Da's mooi om te weten.

Digitale klokken zijn nog niet zo heel lang zo algemeen als nu. Op de gewone wekker ziet 11over11 er een stuk minder enigmatisch uit, en de betekenis die er nu aan gehecht wordt is dan ook van twijfelachtige waarde.
Denk ik.
Hoewel...het overkomt me zelf ook merkwaardig vaak dat ik in de nacht wakker word met een evenwichtig getal op m'n wekker. Daar ga je dan op letten, natuurlijk. Om 11.11 lig ik meestal nog niet in bed, dus daar kan ik niet over meepraten. Maar 3.33 komt nog wel eens voor.
Hoe zit dat bij u?
Numerologie is een echte hype, in spirituele kringen. Het is mijn ding niet, maar dat zegt natuurlijk niets.

Ik heb wat sites afgestruind om te weten hoe het nou zit met 11:11 en z'n veelvouden, en er zelfs een boek over gelezen.
En dan vind ik dat dat getal het handelsmerk is van een groep engelen of gidsen, 1.111 in getal die zich 'Midwayers' noemen. Met dat gedoe op onze digitale wekker willen ze ons van hun aanwezigheid overtuigen.
Ook engelen zijn het digitale tijdperk blijkbaar binnengegaan.

Onze wekker geeft een spirituele 'wake-up call' aan iedereen met een opdracht, zegt een site.
O. Ik dacht dat we allemaal een opdracht hadden?
Doreen Virtue, engelendeskundige bij uitstek, zegt:
"De Engelen doen hun best onze aandacht te krijgen en met ons te communiceren. Op die manier helpen ze ons ons leven te helen. De Engelen zeggen: we kunnen onze boodschappen niet in de lucht schrijven. Jullie moeten letten op patronen in je leven - vooral in antwoord op je vragen en gebeden. Als je steeds hetzelfde liedje hoort, of dezelfde nummersequens ziet, wie denk je dat er achter zit? Je engelen, natuurlijk!"

Virtue zal het wel weten. Ze verdient er een goeie boterham aan, het ene na het andere engelenboek, engelenkaarten, etc. tot de engelen je de neus uitkomen.
Mij zit m'n New Age aversie in de weg. Laten we kritisch blijven en onzin van zin onderscheiden.
Ik denk maar zo: engelen hebben historisch gezien nooit digitale wekkers nodig gehad om ons te bereiken en hun boodschap door te geven.

Ze konden altijd prima zonder.
De volgende keer dat ik zo'n engelennummer op de wekker zie draai ik me nog eens lekker om.

Geen opmerkingen: