dinsdag 23 maart 2010

GEBED

Gevonden in het 'Devotion Manual' met spiritualistische gebeden, oorspronkelijk van Allan Kardec (1804-1869), de fransman die het Spiritisme in het leven riep zoals dat nu nog vooral in Brazilië door miljoenen mensen wordt beleden.

1.Welwillende geesten, boodschappers van God, wiens taak het is om de mens te ondersteunen en hem te leiden op het juiste pad, bescherm me voor onheil. Geef me kracht om zonder klagen te leven met wat op mijn weg komt.
Leidt mij weg van negatieve gedachten en sta negatieve energieën niet toe om mijn spirituele ontwikkeling vooreigen voordeel te beïnvloeden.
Verlicht mijn bewustzijn zodat ik mijn tekortkomingen herken. Laat mijn geestelijke groei niet worden gehinderd door mijn ego, waardoor ik mijn fouten niet meer zie.
Boven alles: moge mijn beschermengel die mijn ontwikkeling overziet, en alle beschermende spirituele gidsen die interesse hebben in mijn voortgang mij bijstaan zodat ik hun welwillendheid waardig ben.
Zie wat mijn ziel nodig heeft en help me God's plan met mij te volvoeren.

2.Engelen en helpers in de spirituele wereld, die in God's oneindige wijsheid gekozen zijn om over ons te waken: geef ons kracht, moed en terughoudendheid. Inspireer ons tot goedheid, en leidt ons weg van slechte bedoelingen.
Moge uw goede invloed onze zielen doordringen. Help ons goede vrienden te herkennen die ons lijden zien en onze vreugden meemaken.
Ik vraag mijn geestelijke beschermer mij niet in de steek te laten, want ik heb ondersteuning nodig om wat het leven brengt tegemoet te treden met het geloof en vertrouwen dat God mij geschonken heeft.

1 opmerking:

elly zei

Schitterend Loes
Universeel zoals een gebed zou moeten zijn.