maandag 1 maart 2010

EEN MERKWAARDIG GETUIGENIS

Nu we het in de vorige blog toch over vuur hebben gehad, sluit dit juweeltje uit het spiritistische blad van HARMONIA 'Ons Orgaan' van 1921 naadloos aan....

Lees en Huiver ...!
"Een ernstige waarschuwing uit de geestenwereld".

De heer Egbertus Haverkamp Begemann uit Ellecom liet via een automatisch schriftmedium zijn ervaringen tijdens zijn crematie weten.

Het medium doet verslag.

"Hoe heb ik verlangd om met aardsche mensen in aanraking te komen om mijn bevindingen mede te deelen", was een zijner eerste hartstochtelijke verzuchtingen.
"Ik heb hellepijn geleden. Ik wil mijn dochter en beide zonen waarschuwen toch niet hun stoffelijk lichaam op dergelijke wijze teniet te doen. Ik kan u niet beschrijven, mijn pijnen en smarten bij het verbranden van mijn lichaam, dat ik graag mijn kinderen een dergelijke smart wil besparen. U kunt mijn dochter Marie vinden op mijn villa te Ellecom. Mijn oudste zoon woont in Den haag en mijn jongste neemt nu mijn plaats in op de fabriek te Helmond.
Belooft u mij, ze op te zoeken, en ze van gedachte te doen veranderen? Mijn arme kinderen, die onwetend zijn, wat hun vader is overkomen? Ik dank u hartelijk, dat U mij even vergund hebt, mij uit te spreken. Het lucht mij op, dat ik mij uit heb gesproken."
Deze mededeeling kwam in een huiselijke séance.
Later kwam dezelfde vriend nogmaals door, met de vraag of wij al iets bereikt hadden bij zijn kinderen.
Later schreef hij nog:
"Ik heb anderen hier gesproken, wiens lijk ook in 't crematorium is vernietigd, maar die zijn van andere meening.
Ik kan hun meening niet begrijpen, ik heb toch hetzelfde doorgemaakt, dat ik dan toch zoo heb moeten lijden."

Dan volgt er nog een heel verslag van wat anderen meemaken en hoe de verbrande heren hun ervaringen met elkaar hebben gedeeld, alsof daarboven zelfhulpgroepjes worden georganiseerd.
Maar de vraag die niet gesteld en dus niet beantwoord wordt, is of de heer Egbertus Haverkamp Begemann uit Ellecom eigenlijk wel helemaal dood was toen hij in de as werd gelegd????

Geen opmerkingen: