vrijdag 2 juli 2010

OPROEP

Leest u wel eens contactadvertenties?
Hier heb ik er een van een ongewone soort. Man Zoekt Alien.
Ik kwam hem tegen in een FATE magazine van 15 jaar geleden, in de rubriek 'Can anyone help these readers'?
De oproep gaat als volgt:

"Kan iemand informatie geven over een mysterieuze figuur die zich 'Captain Thor' noemt, en volgens zijn zeggen ambassadeur is van de planeet Venus, en in Washington D.C. met regeringsleiders heeft gesproken?
Ik ben meer dan geïnteresseerd in deze menselijk uitziende buitenaardse figuur, en ik zou graag in contact komen met iemand die hem heeft ontmoet, gefotografeerd of geïnterviewd. Ik zou willen weten waarom hij hier is, en waarom hij weer is vertrokken en of hij van plan is terug te komen. Omdat zijn verschijnen een aantal jaren geleden plaatsvond en er toen weinig aandacht aan besteed is, wil ik graag de waarheid weten over deze enigmatische Alien en de omstandigheden rond zijn komst.
Ik ben een free-lance schrijver, en als er genoeg bewijzen zijn voor zijn aanwezigheid en identiteit, dan wil ik een verhaal over hem publiceren."

Google licht me in dat Captain Thor een comic book karakter is. Gebaseerd op de Alien Captain Thor waarnaar deze man zoekende was? Of heeft de man die de advertentie plaatste werkelijkheid en fictie enigszins door de war gehaald?

Dan deze advertentie in hetzelfde nummer van FATE:

"Mijn research in theebladeren en koffiedik is vastgelopen. Help me alsjeblieft. Ik wil graag naar u toekomen om deze vorm van voorspelling te leren, ook al moet ik er ver voor reizen."

Laten we hopen dat de schrijver niet te diep in het kopje kijkt.

En dan is er die mevrouw die zich ernstig zorgen maakte over de godsdienst van Aliens. Tenslotte...
Iemand haalde er de tape-recorder bij en ontving gelukkig geruststellende berichten: ja hoor, Aliens hebben ook een God, en die zien ze net als wij als Almachtig. Maar ook was er zo'n type die zei dat ze vele goden hadden, en dat was dan weer minder.
Al met al kreeg de vrouw alleen vriendelijke stemmen aan de lijn, die spraken van hulp en bijstand en liefde en vriendschap.
"Ik denk dat de onaangename types in de minderheid zijn, schrijft de vrouw. En ik zou me meer zorgen maken als ze geen God hadden."

Ik ook. Nu kunnen we tenminste rustig slapen.

Geen opmerkingen: