vrijdag 21 mei 2010

GEROMMEL

Nou ja zeg! Wat ik nu weer lees in Psychic News, het weekblad voor Spiritualisten in Engeland....
Deepak Chopra, ons allen waarschijnlijk welbekend, meent dat hij een aardbeving op zijn geweten heeft...in zuid Californië.
Het moet toch niet gekker worden. Aan zijn 179.000 twittercontacten heeft hij bekend dat een bijzonder krachtige meditatie op een zondag jongstleden ergens de grond onder vele voeten heeft doen schudden.
Mijdunkt dat Chopra zijn eigen invloed bezig is te overschatten.
Dat de Amerikanen met duister en classified oorlogstuig doende zijn onze blauwe bol naar de verdoemenis te helpen wil ik geloven, maar dat Chopra de wereld letterlijk al mediterend aan het schokken brengt gaat me te ver.
Sterker nog: wat bezielt die man om dat überhaupt maar te willen proberen? Zijn zijn boeken en TV programma's hem naar het hoofd gestegen, zodat hij nu zichzelf met God is gaan verwarren?
De naschokken heeft hij niet afgewacht: hij ontvluchtte Californië en vloog ijlings naar Denver.
Maar hij heeft beterschap beloofd, zo lees ik, en hij twittert dat hij het nooit meer zal doen.

Een hele geruststelling. Alle twitteraars weer tevreden.
En ik heb besloten geen boeken meer van hem te lezen.

Geen opmerkingen: