woensdag 7 april 2010

ACTUEEL

Via de blog van Roy Stemman, schrijver en paranormaal researcher ( bij m'n links) kom ik er vanmorgen achter dat een zekere Paul van Bree , van beroep paragnost, in een gevangenis zijn diensten aanbiedt.
Dus heb ik Paul van Bree's website gegoogelt, en vernomen dat hij dat inderdaad heeft gedaan, voor een periode van 3 jaar, tijden geleden. Hoe lang geleden precies zegt hij niet.

Nou loopt de pers soms achter. En ook is niet alles te vertrouwen wat men schrijft.
Dus, verder zoekend, vind ik dat de heer Teeven vorige week kamervragen heeft gesteld over hoe het nou precies zit met die paragnostische praktijken van Paul van Bree, in het kader van ons belastinggeld.
Dat gooien we liever niet weg, toch?

Iedereen kan het zelf opzoeken. Maar wat me treft is niet dat er nu kamervragen worden gesteld over iets wat (als Paul van Bree de waarheid spreekt) al 'jaren geleden' is voorgevallen.
Wat me verbijstert zijn de rotte reacties die zo'n bericht oproept. De typisch Nederlandse en totaal onbenullige en ongeïnformeerde bullshit die zoiets losmaakt. Het napraten van elkaar en er een onverantwoorde schep sensatie bovenop doen.
Ik ken Paul van Bree niet en mijn vertrouwen in de meeste helderzienden is ook niet groot. Er zijn er veel te veel en de meesten bakken er niets van. Maar dat zegt niets over helderziendheid -als-verschijnsel.
Maar, aangevoerd door de Telegraaf, en gevolgd door de Volgers van de Lage Landen, heeft iedereen er z'n vuil over uit te spuiten, zonder ooit de moeite te hebben genomen zich te informeren.

Paragnost Paul van Bree, of hij nou deugt of niet, wordt synoniem met 'het bedrog van alle helderzienden' , en natuurlijk zijn er dan de mensen die weer met verpleeghuizen komen aandragen en met misselijke populistische verhalen over snotterende gevangenen waar wij 'ons dure belastinggeld' aan uitgeven.
Zo weet ik er nog wel een paar. Maar al die mensen zitten vermoedelijk wekelijks naar 'het zesde zintuig' te kijken.
Dom, dom, dom. Godallemachtig wat zijn wij een DOM volk.
Geen wonder dat Wilders zoveel aanhang heeft, we verdienen niet beter.

Geen opmerkingen: