donderdag 5 augustus 2010

AUTOBIOGRAFIE IN VIJF HOOFDSTUKKEN

1. Ik loop de straat door
Er zit een diep gat in de stoep
Ik val erin.
Ik ben ten einde raad..
Het is mijn fout niet
Het duurt eeuwen voor ik een uitweg vind

2. Ik loop dezelfde straat door
Er zit een diep gat in de stoep
Ik doe of ik het niet zie
Ik val er weer in
Ongelofelijk dat ik weer op dezelfde plek ben
Maar het is mijn fout niet
Het duurt nog steeds een tijd om eruit te komen

3. Ik loop dezelfde straat door
Er zit een diep gat in de stoep
Ik zie het zitten
Ik val er desondanks in - het is een gewoonte
M'n ogen zijn open
Ik weet waar ik ben
Het is MIJN schuld
Ik ben er snel uit.

4. Ik loop door dezelfde straat
Er zit een diep gat in de stoep
Ik loop eromheen

5. Ik loop door een andere straat

Sogyal Rimpoche, vert. uit: 'The Tibetan Book of Living and Dying'

Geen opmerkingen: