zondag 7 maart 2010

KOFFIE EN HET HIERNAMAALS

Wie van ons heeft niet gelachen om de reclame van Nespresso, waarin George Clooney zijn eeuwige leven verruilt voor een koffiemachine, na door een vleugel dodelijk getroffen te zijn. Subtiel. Blijft grappig.
' It's not my time!' , protesteert hij.
Ook in de hemel worden deals gesloten.
Maar in m'n papieren vind ik een andere link tussen het eeuwig leven en koffie. Waar ik het vond weet ik niet meer, maar dit is de vertaling:

Mensen hebben verschillende opinies over het leven hierna.
Het bediscussiëren van zulke meningen gebeurt meestal onder bekenden. Als zulke bijeenkomsten worden georganiseerd, dan zijn er meestal hapjes beschikbaar voor de aanwezigen. Koffie is ook een noodzaak, en met koffie moet dan ook rekening gehouden worden wanneer men een dergelijke bijeenkomst plant.

Een Afterlife discussie op touw zetten in iemands huis vraagt om zorgvuldige voorbereiding, zodat de juiste atmosfeer gedreërd wordt.

Veel gastvrouwen vinden dat het programmeren van hun koffiemachine om op een bepaalde tijd te starten, hen verlost van stress bij het begeleiden van de groep. De machine hoeft dan niet meer bediend te worden, en de gastheer/vrouw hoeft de discussie niet te onderbreken.
Espresso machines worden steeds populairder onder diegenen die het Hiernamaals bespreken. Bij elkaar zijn met vrienden om over dit onderwerp te praten terwijl men zo'n heerlijk versgezet kopje koffie nuttigt, is een gebeurtenis die lang blijft hangen.
Veel huizen zijn inmiddels uitgerust met deze machines, die de eigenaars de voldoening geven te weten dat ze hun gasten een onvergetelijke avond kunnen bezorgen.

Individuen die Afterlife verhalen willen delen met anderen, zullen merken dat er meer mensen in het onderwerp zijn geïnteresseerd dan je zou verwachten.
Veel spirituele organisaties bieden de mogelijkheid tot bijeenkomsten rond dat thema. Sommige overtuigingen strekken zich uit tot reïncarnatie, en het wel of geen leven na de dood, het 'hoe dan' of 'wat anders' laat ruimte voor een scala aan meningen, ook binnen een groep die een bepaalde overtuiging is toegedaan.
Maar wat ook de overtuiging is, het is duidelijk dat wanneer mensen hun meningen en ervaringen over dit onderwerp met elkaar delen, een koffiemachine nooit ver uit de buurt is.
Misschien is daarom George Clooney, nu hemel-ervaringsdeskundig, snel een nieuwe gaan kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten